Λίγα λόγια για τις εξελίξεις στον Αγωγό ΤΑΡ

Στις 9/2/2014 έγινε μια μεγάλη συγκέντρωση για να μη περάσει ο αγωγός ΤΑΡ από τα Τενάγη των Φιλίππων και εν γένει από καλλιεργήσιμες εκτάσεις και όλοι οι παρευρισκόμενοι μας έλεγαν πόσο καταστροφικό θα ήταν αν γινόταν. 

Πέρα από τους αγρότες και τον απλό κόσμο μεταξύ πολλών άλλων που είχαν δώσει το παρόν τότε στη μαχητική συγκέντρωση και είχαν υπογράψει το ψήφισμα που εξέδωσαν οι παρευρισκόμενοι και είχε αποσταλεί στον ΤΟΤΕ  πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, τον ΤΟΤΕ πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ήταν και πολλοί πολιτικοί, πολιτικάντιδες κλπ.

(Περισσότερα για την τότε συγκέντρωση μπορείτε να διαβάσετε και να δείτε σχετικό Βίντεο  ΕΔΩ).

  

Από τότε πέρασαν 2 χρόνια και πολλά άλλαξαν στον τόπο, κάποιοι από τους τότε πολύ μαχητικούς “συντρόφους” (σχετικό VIDEO) δηλαδή παρόντες συναγωνιστές ενάντια στον ΤΑΡ από την αντιπολίτευση βρέθηκαν στην εξουσία και σήμερα είναι κράτος εν κράτη, ενδεικτικά βλέπε: τους ΝΥΝ βουλευτές Κώστας Μορφίδης, Δημήτρης Εμμανουηλίδης και μην ξεχνάμε και τον πρώην και νυν βουλευτή Ν.Παναγιωτόπουλο τον νέο Περιφερειάρχη και αντιπεριφερειάρχη ο Γ. Παυλίδη και ο Θόδ. Μαρκόπουλο,  η Δήμητρα Τσανάκα έγινε Δήμαρχος Καβάλας, ο Θεόδωρος Μπόνος αρχηγός αντιπολίτευσης στο Δ.Παγγαίου και άλλοι πολλοί σε καίριες θέσεις.

Σε πρώτη ανάγνωση αυτό φαινομενικά και μόνο φαινομενικά δείχνει θετικό για τον αγώνα ενάντια στο ΤΑΡ, οι άνθρωποι και σύντροφοι μας στον αγώνα με την ψήφο μας απόκτησαν φωνή και πλέον βρέθηκαν σε θέσεις  επιρροής πχ. βουλευτές, περιφερειάρχες, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι κλπ. 

Αλλά έλα που δεν είναι πλέον έτσι, ο αγωγός από επικίνδυνος για την υγεία μας και την αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής μας σήμερα έγινε ευλογία και το Ιανουάριο 2015 με απόφαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ πήρε το Ο.Κ. και ο ΤΑΡ θα περάσει ανενόχλητος από τα Τενάγη. (ΕΔΩ


Αλέκο……… είναι πολλά τα λεφτά !!

Στο βίντεο δείτε τον σημερινό βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Μορφίδη που τότε μας έλεγε: ότι ο αγώνας ενάντια στον ΤΑΡ είναι αγώνας επιβίωσης του χώρου παραγωγής στα Τενάγη και όλοι μαζί να αποτρέψουμε την διέλευση του αγωγού γιατί είναι αχρείαστος και γιατί δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα και κανένα κέρδος στη Χώρα μας όλο αυτό το έργο.   


Ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Κ. Μορφίδης γράφει σε δελτίο τύπου προ λίγων ημερών:

Η έγκριση της Πράξης Εγκατάστασης και στη συνέχεια η κατασκευή και λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου, αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη για την περιοχή καθώς θα τονώσει σημαντικά την απασχόληση, με τις πρώτες εκτιμήσεις να μιλούν για τη δημιουργία ενός μεγάλου αριθμού άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας, ενώ παράλληλα αναμένεται να ωφεληθούν σημαντικά και ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που θα εκτελέσουν τα έργα και θα παρέχουν τα υλικά για την κατασκευή.

Πέραν όλων των παραπάνω, η εγκατάσταση και λειτουργία του αγωγού TAP αναμένεται να αποφέρει επιπλέον έσοδα 30 εκατομμύριων ευρώ συνολικά για τις 3 Περιφέρειες από τις οποίες θα διέρχεται ο αγωγός. Αυτό λόγω των τελών εταιρικής ευθύνης που καλείται να πληρώσει η Κοινοπραξία που θα κατασκευάσει τον αγωγό.

Από αυτά τα χρήματα, τα οποία, σημειωτέον, με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Υπουργείου θα δοθούν απευθείας στις τρεις Περιφέρειες ως «αντισταθμιστικά», αντιστοιχούν 10 εκατομμύρια στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Και ο κ Μορφίδης συμπληρώνει:

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να πιστωθούν στη σημερινή κυβέρνηση, η οποία δρώντας με σχέδιο και αποφασιστικότητα, επιτάχυνε τις διαδικασίες για να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί σύντομα ο αγωγός TAP.

Σε τοπικό επίπεδο ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης μαζί με τον Θ. Μαρκόπουλο και την Δήμαρχο Δήμητρα Τσανάκα μέχρι πρόσφατα δήλωναν ότι συνεχίζουν να στηρίζουν το αίτημα της αλλαγής της όδευσης του αγωγού ΤΑΡ.

Αλλά έλα που πλέον ασχολούνται μόνο με τις αποζημιώσεις του αγωγού, αυτές που πλέον ονομάζουν «τέλη εταιρικής ευθύνης» και άρχισαν να συζητούν μόνο την μοιρασιά και την αξιοποίηση των χρημάτων.

 Μάλιστα πριν λίγες μέρες έγινε σύσκεψη στη ΠΕΔ. ΑΜΘ με θέμα την κατανομή αυτών των τελών αλλά από ότι φαίνεται οι ενδιαφερόμενοι δεν τα βρήκαν στη μοιρασιά (κατανομή) με αποτέλεσμα μόλις χτες ο αντιδήμαρχος Καβάλας Γιώργος Φιλόσογλου να εκδώσει διευκρινιστική επιστολή για την μοιρασιά! Μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ.

  

Βέβαια μετά την κολοτούμπα και τις νέες συνθήκες τα δεδομένα στην στήριξη των κατοίκων και αγροτών της περιοχής αλλάζουν και αυτό φάνηκε ευθέως όταν η κ Τσανάκα δήλωσε ότι την ευθύνη την έχουν οι αγρότες γιατί την επερχόμενη προσφυγή στο ΣτΕ για την αλλαγή της όδευσης την υπογράφουν μόνο 16 με 18 αγρότες. Θέλει να πει ότι μόνο αυτοί αντιδρούν, διαφωνούν, ζητούν αλλαγή όδευσης. Όλοι οι άλλοι- εννοεί- είτε αδιαφορούν, είτε δέχονται τον αγωγό στα χωράφια τους…
Βέβαια άμεση ήταν η αντίδραση των αγροτών δια στόματος του Θέμη Καλπακίδη που εξήγησε ότι η προσφυγή στο ΣτΕ υπογράφηκε από 16 μόνο αγρότες σκόπιμα, προκειμένου να αποφευχθεί η καθυστέρηση και η γραφειοκρατία. «Υπέγραψαν συμβολικά 2-3 αγρότες από κάθε χωριό, όπως συμφώνησε και ο δικηγόρος που ανέλαβε την υπόθεση» η πλήρης απάντηση Καλπακίδη ΕΔΩ.

Στο Δήμο Παγγαίου θυμίζουμε τι μας έλεγε ο Θ. Μπόνος τότε υποψήφιος Δήμαρχος Παγγαίου σήμερα αρχηγός της αντιπολίτευσης.

Μέσα από το τότε Δελτίο Τύπου (ΕΔΩ) που μας προσκαλούσε τότε για μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο μας έγραφε ο κ Θ. Μπόνος.

Μια διέλευση που θα επηρεάσει αρνητικά τόσο την υγεία, την ασφάλεια των κατοίκων της περιοχής και του περιβάλλοντος, όσο και την παραγωγική ικανότητα των επηρεαζόμενων εδαφικών και υδρολογικών πόρων της περιοχής.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΡΔΗ.

Αλήθεια κ. Μπόνο πότε ήταν η τελευταία φορά που φέρατε το θέμα ΤΑΡ στην Επιφάνεια η στο δημοτικό συμβούλιο Παγγαίου;


Αύριο 17 Φλεβάρη μετά από διάφορες αναβολές συζητείται  στο ΣτΕ η προσφυγή των αγροτών του Δήμου Καβάλας κατά του αγωγού ΤΑΡ, σχετικά με την αλλαγή της όδευσης. Με τα σημερινά δεδομένα της αποχής των δικηγόρων το βλέπουμε δύσκολο. Άρα οδεύουμε σε μία ακόμη αναβολή.


Facebook Comments
2,141 προβολές
X
+