Μπορεί το τρένο να σφυρίξει, αλλά για την δημοτική Αρχή Παγγαίου …πέρα βρέχει!

Μας προξενεί έκπληξη ως παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, η πλήρης αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου Παγγαίου Φίλιππου Αναστασιάδη, για ένα θέμα το οποίο θα έπρεπε να είναι μείζον για τον Δήμο μας.

Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι κινούνται οι «κοιμώμενες μηχανές», ενός κορυφαίου συγκοινωνιακού έργου για την περιοχή μας, που δεν είναι άλλο από την σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Καβάλας – Τοξότες Ξάνθης.

Το έργο αυτό που βρίσκεται σε φάση ώριμων μελετών και δημοπρατήσεων, με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και του μέσω του Connecting Europe Facility (CEF), περίπου στη μισή του διαδρομή περνά κατά μήκος του Δήμου Παγγαίου, από την Παραλία Οφρυνίου δια μέσου της Πιερίας Κοιλάδας, μέχρι την Ελευθερούπολη και δια μέσου του Κοκκινοχώματος θα καταλήξει στον Αμυγδαλεώνα.

Ήδη γινόμαστε ως παράταξη αποδέκτες ανησυχίας αλλά και προσμονής του έργου αυτού, από επιχειρηματίες της περιοχής μας, φορείς και κατοίκους, οι οποίοι μας ρωτούν ποια είναι η χάραξη του συγκεκριμένου έργου και της σιδηροδρομικής γραμμής, από πού θα περάσει, ποιες στάσεις θα έχει και σταθμούς επιβίβασης και άλλες ερωτήσεις που θα θέλαμε να απαντήσουμε, εφόσον μας γινόταν μια ουσιαστική ενημέρωση πάνω στο θέμα αυτό.

Η Δημοτική Αρχή του Φίλιππου Αναστασιάδη ή δεν ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο έργο ή κρατάει τις πληροφορίες για τον εαυτό της ή έχει κρυφή ατζέντα…

Όπως και να έχει το ζήτημα, υπάρχει ένα ουσιαστικό ερώτημα. Το Δημοτικό Συμβούλιο Παγγαίου πρέπει ή όχι να ενημερωθεί; Πράγμα που σημαίνει ότι έτσι θα είναι σε θέση (για πρώτη ίσως φορά δημόσια), να εκφράσει τις απόψεις του, εφόσον κανείς είτε από την Δημοτική Αρχή, είτε από το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δεν μπήκαν στον κόπο μιας έστω και τυπικής διαβούλευσης όταν ακόμη το έργο ήταν στο πρώιμο στάδιό του.

Από την άλλη η παράταξή μας «Σωστή Επιλογή», είναι πεπεισμένη ότι το σιδηροδρομικό αυτό έργο, η σύνδεση μέσω σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων θα φέρει το Παγγαίο πιο κοντά στην Θεσσαλονίκη, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και στα βορειοανατολικά Βαλκάνια, εφόσον είναι μέρος ενός δικτύου γραμμών μεγάλης γεωστρατηγικής σημασίας, όπως όλα δείχνουν από την ταχύτητα με την οποία προχωρά και την μορφή χρηματοδότησης του έργου.

Γνωρίζουμε από δική μας πληροφόρηση, ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή από Θεσσαλονίκη έως Τοξότες, αποτελεί τμήμα του σχεδιαζόμενου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια Θεσσαλονίκης- Καβάλας- Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε σε Μαύρη Θάλασσα και Δούναβη, (έργο TKABVR, ή έργο Sea2Sea).

Το συνολικό σχεδιαζόμενο έργο στοχεύει στην αύξηση ικανότητας σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων στην Ανατολική Ευρώπη μέσω εναλλακτικής διαδρομής, η οποία αποφεύγει τη συμφόρηση στα στενά του Βοσπόρου.

Οι πληροφορίες μας, αν είναι σωστές, στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη, μήκους 174χλμ, η γραμμή σχεδιάζεται διπλή σε εντοπισμένα τμήματα αυτής.

Περιλαμβάνονται δε, 8 σιδηροδρομικοί σταθμοί, 2 στάσεις, σιδηροδρομικές γέφυρες, σήραγγες, ανισόπεδες διαβάσεις, τοίχοι αντιστήριξης, έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, τεχνικά προστασίας αγωγών ΔΕΠΑ, υδραυλικά έργα, κτιριακά έργα καθώς και έργα οδοποιίας.

Συνολικά προβλέπεται οι δημιουργία οκτώ νέων σιδηροδρομικών σταθμών: Καβαλλαρίου, Λαγκαδικίων, Νέας Μάδυτου, Βρασνών, Αμφίπολης, Ποδοχωρίου, Αυλής και Αμυγδαλεώνα.

Το τελικό ερώτημα είναι, αν αυτό το έργο που ουσιαστικά μπορεί να εκτινάξει αναπτυξιακά το ηπειρωτικό Παγγαίο της τάξης των 4 δις ευρώ, ενδιαφέρει την Δημοτική Αρχή και τον Δήμαρχο Παγγαίου, Φίλιππο Αναστασιάδη.

Η μέχρι τώρα συμπεριφορά του, φαίνεται ότι όχι μόνο δεν τον ενδιαφέρει, αλλά για τον ίδιο …πέρα βρέχει!

Ίσως ξυπνήσει όταν το τρένο θα σφυρίξει λίγο έξω από την Ελευθερούπολη!

Για την ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ για τον ΔΗΜΟ ΠΑΓΓΑΙΟΥ
Ο επικεφαλής της παράταξης
Δημήτρης Μπαταλογιάννης

Ελευθερούπολη, 28 Μαρτίου 2022.

X
+
error: Content is protected !!
No Notify!