Ανάπλαση πεζοδρομίων στην Ελευθερούπολη.

Διαβάζουμε ότι θα αρχίσει το έργο ανάπλαση κέντρου Ελευθερούπολης, για αυτό το έργο είχαμε πρωτογράψει το 2018 ΕΔΩ.  Από τότε κάθε φορά που δεν υπήρχε να ειπωθεί κάτι π.χ κάποια φιέστα κλπ έβγαινε στην επιφάνεια αυτή η ανάπλαση, πέρασε το 2018, πέρασε το 2019 φτάσαμε Αύγουστο 2020 εκδηλώσεις, συναυλίες κλπ γιοκ λόγω κορονοϊού  και επανήλθε η ανάπλαση.  Αυτή την φορά ελπίζουμε ότι θα γίνει αφού η υπογειοποίηση της ΔΕΗ έχει αφήσει χάλια τα πεζοδρόμια της Ελευθερούπολης.

Στο άρθρο του 2018 διαβάζουμε ότι το συνολικό κόστος του έργου είναι 600.000,00 € και είναι εγγεγραμμένο και εγκεκριμένο στο Τεχνικό Πρόγραμμα, έτους 2018, του ∆ήμου, καλυπτόμενη από πιστώσεις ΣΑΤΑ, με ποσό 300.000€ για το έτος 2018 και 300.000€ για το έτος 2019. Σήμερα μαθαίνουμε ότι η εκτέλεση του έργου θα ανέλθει στο ποσό των 600.000 ευρώ, ενώ να σημειωθεί ότι η έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος είναι 44,51%. Δηλαδή η δαπάνη θα είναι κάπου της τάξης των 340.000€ 

Χωρίς πολλές λεπτομέρειες τι οποίες μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ  το έργο προβλέπει: Τα πεζοδρόμια θα ξηλωθούν θα γίνουν ίσα και από τις δυο πλευρές του δρόμου, θα φύγουν οι πλάκες και θα μπουν πλάκες σχιστόλιθου, θα φυτευτούν δενδρύλλια, θα μπούνε νέα φωτιστικά (δλδ θα αντικατασταθούν αυτά που μπήκαν πρόσφατα;), θα μπει και η   απαραίτητη ζώνη όδευσης τυφλών με έγχρωμη τσιμεντόπλακα.  Όπως είπαμε ισομερισμός του αθροίσματος των πεζοδρομίων στο παλαιό τους πλάτους στις δύο πλευρές της οδού Φρ. Παπαχρηστίδη, ώστε να διατηρηθεί αναλλοίωτο το πλάτος και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά τις οδού, στην οποία επίσης προβλέπεται να φρεζαριστεί ο υφιστάμενος ασφαλτοτάπητας, που είναι φθαρμένος, σε βάθος 4-6εκ. ώστε να επισκευαστεί με διάστρωση νέου.

Στη πιάτσα των ταξί προβλέπεται μια νησίδα και κάποια επίστρωση με κυβόλιθους.

Στην Ιουστινιανού προβλέπετε αντικατάσταση πεζοδρομίων.

Στην Περιοχή όπου λαμβάνει χώρα η Λαϊκή Αγοράς, θα γίνει φρεζάρισμα της υφιστάμενης ασφαλτικής στρώσης, θα δημιουργηθεί ένας μικρός χώρος πρασίνου (γρασίδι) οριοθετημένος με κράσπεδα, και στην ευρύτερη περιοχή παρέμβασης θα διαστρωθεί συμβατικό χυτό βοτσαλωτό δάπεδο, που θα αποτελέσει την επιφάνεια του νέου διαμορφωμένου χώρου αναψυχής – πλατείας. Επί αυτής της επιφάνειας και ανά 10 μέτρα περίπου θα δημιουργηθούν έγχρωμες καμπύλες ζώνες πλάτους περίπου 30 εκ. με εποξειδική ή άλλη κατάλληλη βαφή χρώματος μπλέ και κυματιστού σχεδίου, ώστε ο χώρος να προσομοιώνει μακροσκοπικά την κίνηση και την ροή του νερού, 
Ο διαμορφούμενος χώρος, θα οριοθετείται με χαμηλό τοίχο σκυροδέματος επιχρισμένο και επενδεδυμένο με ψηφίδες, αρχιτεκτονικά και εικονολογικά επηρεασμένος από ανάλογες συνθέσεις του πάρκου Guell στην Βαρκελώνη, ώστε να προσδίδεται ένας ιδιαίτερος και μοναδικός χαρακτήρας στον νέο διαμορφούμενο χώρο.

Αντιδήμαρχος έγραψε σχετικά: 

και όλα αυτά με 350.000€ περιλαμβανομένης ασφαλτόστρωσης…………

Τώρα κατά πόσο θα αλλάξει η όψη της Ελευθερούπολης επειδή θα βγάλουμε τις πλάκες και θα βάλουμε σχιστόλιθο, μερικά φωτάκια και μερικά δεντράκια δεν ξέρω.  Όσο για την νησίδα ας δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει στην ήδη κορεσμένη και στενάχωρή πιάτσα ταξί. Όσο για το φιλόδοξο πάρκο Guell στη λαϊκή ας το δούμε πρώτα και μετά θα το κρίνουμε , αρκετά άλλα κίτσ και βλαχομπαρόκ έχουμε στην Ελευθερούπολη   και να δούμε πως όλα θα ταιριάξουν. 

Στην μελέτη τονίζεται με έμφαση : Τονίζεται ότι από τις ανωτέρω παρεμβάσεις δεν θα επηρεαστούν τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά (μήκος & πλάτος) των δρόμων , καθώς δεν θα πραγματοποιηθούν εργασίες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης ή τροποποίησης των οδών. 

Άρα δεδομένο είναι ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ελευθερούπολης δεν πρόκειται να βελτιωθεί καθόλου από την παρέμβαση στη πόλη.

Το πρόβλημα των πεζών και ειδικότερα των ΑΜΕΑ, των μαμάδων με καρότσια, και των καταναλωτών με καροτσάκια που σήμερα που έχουμε ένα φαρδύ και ένα στενό πεζοδρόμιο είναι δύσκολη ως  ακατόρθωτη, φοβάμαι ότι θα γίνει χειρότερα, όταν στα δύο πεζοδρόμια θα γίνει ισομερισμός του αθροίσματος των πεζοδρομίων που σημαίνει ότι το φαρδύ θα γίνει πιο στενό και το άλλα θα μεγαλώσει λίγο.  Όσο για την νησίδα ας δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει στην ήδη κορεσμένη και στενάχωρή πιάτσα ταξί για να δούμε τι αποτέλεσμα θα έχει στην λειτουργία της και κατά πόσο θα επηρεάσει την ήδη βεβαρημένη κυκλοφορία. Πρόσφατα είδαμε αποκαρδιωτικά αποτελέσματα νησίδων σε άλλη πόλη.

Η πληροφορία ότι στα εγκαίνια θα παρευρεθούν ο κ Μπακογιάννης και η κα Πατούλη φαίρεται να είναι ανακριβής.   

 

Facebook Comments
951 προβολές
X
+
error: Content is protected !!