Το Παγγαίο χάνει έναν «μικρό» του Θησαυρό

η πύλη του Παγγαίου

Paggaionet

Πολλά τα δημοσιεύματα στον χτεσινό τύπο για μετεγκατάσταση του ενός και μοναδικού στο είδος θησαυρού που είχε την τύχη ο δήμος Παγγαίου να έχει. Μιλάμε για το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Θεόδωρου Κοκκινίδη στα Κηπιά του Δήμου Παγγαίου.  Δυστυχώς τα μηνύματα που φτάνουν στα αυτιά μας δυσοίωνα, όχι τόσο για το ίδιο το μουσείο, αλλά όσο για την απώλεια του από τον Δήμο Παγγαίου. Πολλές οι κουβέντες για μετεγκατάσταση του Μουσείου σε Αθήνα αλλά και πιο επίμονες για μετεγκατάσταση στην Πόλη της Καβάλας.   Οι συναντήσεις έρχονται και πάνε,  ήδη υπήρξε συνάντηση  του καλλιτέχνη με την Δήμαρχο Καβάλας όπως βλέπεται από την σχετική ανακοίνωση στην επίσημη σελίδα του Δήμου Καβάλας.

Όπως πολύ σωστά έγραψε χτες σε άρθρο του  ο εκλεκτός συνάδελφος στη «Πρωινή» της Καβάλας :

 Φαίνεται ότι ο Δήμος Καβάλας και η ίδια η κ. Τσανάκα έχουν αντιληφθεί τη σπουδαιότητα υπάρξεως και λειτουργίας ενός τέτοιου μοναδικού σε όλη την Ελλάδα μουσείου στην Καβάλα και πήραν πολύ σοβαρά την υπόθεση στα χέρια τους. Η διοίκηση του Δήμου Καβάλας έχει πάρει πολύ σοβαρά το θέμα και πρότεινε στον Κοκκινίδη συγκεκριμένο δημοτικό κτήριο σε προνομιακή θέση στο κέντρο της πόλης για να μεταφέρει και να εγκαταστήσει στην πόλη μας το μουσείο του. (Όλο το Αρθρο ΕΔΩ)

Δυστυχώς φαίνεται λοιπόν ότι στο Δήμο Παγγαίου δεν έχουν αντιληφθεί τη σπουδαιότητα υπάρξεως και λειτουργίας ενός τέτοιου μοναδικού σε όλη την Ελλάδα μουσείου στα όρια του και αν αυτή η νοοτροπία δεν αλλάξει φοβόμαστε  ότι σύντομα θα του κουνάμε μαντηλάκι δακρύβρεχτο όπως κάνουμε βλέποντας την νεολαία μας να εγκαταλείπει τον τόπο μας, όπως κάνουμε σε κάθε επιχειρήση που φεύγει και μεταναστεύει ώστε να επιβιώσει. 

Εδώ και 8 χρόνια  (το μουσείο άνοιξε τις πύλες του τον Μάρτιο του 2010) ο λαμπρός καλλιτέχνης Θεοδ. Κοκκινίδης με ιδία μέσα και πολύ προσωπική εργασία λειτουργεί το Μουσείο, η συνεισφορά του στη τέχνη, τον τουρισμό και στην προβολή του Δήμου μεγάλη, αλλά μηδαμινή η αναγνώριση και δυστυχώς φαίνεται να επαληθεύεται η φράση  «ουδείς προφήτης εν τη πατρίδι αυτού» ή σε νεοελληνικό λόγο, «κανένας προφήτης στον τόπο του»,  φράση που ειπώθηκε από τον Ιησού, όταν επισκέφθηκε την πατρίδα του τη Ναζαρέτ, η οποία χρησιμοποιείται για να δηλώσει ότι η αξία ενός ανθρώπου συνήθως δεν αναγνωρίζεται στον τόπο του (με παρόμοια σημασία και η παροιμία «κανείς δεν άγιασε στον τόπο του». 

Δεν γνωρίζω αν ο φίλτατος Θεόδωρος Κοκκινίδης έχει όρεξη να ξεσπιτωθεί αναγκάζοντας να μεταφέρει το μουσείο του στην Αθήνα ή στην Καβάλα και σε καμία περίπτωση δεν είναι κάτι που του το προτείνω (ή όχι) μέσω αυτού του άρθρου,  αλλά πιστεύω ότι μια τέτοια εξέλιξη θα είναι σίγουρα πιο επιζήμια για τον Δήμο Παγγαίου παρά για τον ίδιο προσωπικά. Η αναγκαστική φυγή για επιβίωση και εξέλιξη του Μουσείου και ενός σύγχρονου «μοναδικού»  στο είδος καλλιτέχνη  θα είναι μια μεγάλη απώλεια για τον Δήμο Παγγαίου (γεωγραφικά) αλλά και για τον Δήμο Παγγαίου (δημοτική αρχή) μια μεγάλη ήττα και αστοχία αφού δείχνει ότι σαν δήμος δεν μπορεί κρατήσει στα σπλάχνα της έστω και έναν «μικρό»  θησαυρό της που τώρα κάποιοι άλλοι αναγνωρίζουν την αξία του και τον διεκδικούν……………….

Facebook Comments

X
+